Sylwester

Porady

atrakcje

na weekend

POLECAMY

Start do nart, czyli jak się przygotować do sezonu narciarskiego

Start do nart, czyli jak się przygotować do sezonu narciarskiego

Zima to idealny czas do uprawiania wielu sportów, jednak nie da się ukryć, że królową dyscyplin jest jazda na nartach! Chcąc zimą poszusować na stoku należy się do tego odpowiednio przygotować.

Uprawianie rekreacyjne narciarstwa jest sportem bardzo przyjemnym, dobrze wpływającym na naszą psychikę, zdrowie i przede wszystkim kondycję. Jazda na nartach jest to trening aerobowy wszystkich części ciała. Decydując się na tą dyscyplinę z pewnością poprawimy koordynację ruchową, wzmocnimy wszystkie mięśnie oraz usprawnimy układ krążenia.

Bez wątpienia podczas jazdy na nartach najbardziej obciążone są mięśnie nóg i pośladków, ale również pleców i brzucha. Osoby, które na co dzień prowadzą siedzący tryb życia a planują zimowe białe szaleństwo na stoku powinny nieco wcześniej pomyśleć o przygotowaniu ciała do zbliżającej się zimy. Pozwoli to na uniknięcie niepotrzebnych kontuzji a przede wszystkim zakwasów, które objawiają się nieprzyjemnym bólem mięśni po dniu spędzonym na stoku. Można jednak temu zaradzić!

Rozgrzewka i trening narciarza
Rozgrzewka i trening narciarza

Trening przed sezonem narciarskim

Bezwzględnie należy zwiększyć poziom aktywności fizycznej. Sprzyja temu niewątpliwie okres jesiennym. Trening fizyczny jest nam niezbędny nie tylko aby ograniczyć możliwości wystąpienia urazów na stoku. Pozwala przede wszystkim czerpać więcej przyjemności z samej jazdy.

Aby poprawić sprawność fizyczną dobrze jest zacząć przygotowania minimum 6 tygodni przed planowanym urlopem.

Przygotowanie się do jazdy na nartach nie jest trudne, nie wymaga żadnego specjalnego sprzętu ani dużego nakładu czasu. Jedyne co potrzebujemy to kilka metrów kwadratowych powierzchni, 15 minut czasu dziennie, od 2 do 4 razy w tygodniu. Przyda się jeszcze odrobina samodyscypliny.

Przygotowanie do sezonu zimowego – co, jak i gdzie?

Wśród zalecanych ćwiczeń przygotowujących bezpośrednio do jazdy na nartach trenerzy zalecają między innymi:

  • przysiady
  • brzuszki
  • wykroki
  • wymachy ramion i nóg
  • nożyce

Są to ćwiczenia, które możemy wykonać samodzielnie w domu.

Ćwiczenia podnoszące sprawność, brzuszki
Ćwiczenia podnoszące sprawność, brzuszki

Odpowiednie przygotowanie fizyczne przed sezonem

Ogólną kondycję organizmu poprawiają również ćwiczenia aerobowe. Warto więc zacząć biegać, chodzić na basen, jeździć na rowerze lub uprawiać nordic walking. Dobrym pomysłem są też zajęcia fitness. Pamiętajmy, żeby każdy trening rozpocząć kilkuminutową rozgrzewką a zakończyć rozciąganiem.

Osoby, które planują spróbować jazdy na nartach pierwszy raz w życiu, warto by na początek skorzystały z usług instruktora. Znajdziemy ich na wszystkich stokach na Podhalu. W ten sposób podczas pierwszej jazdy szybciej nauczysz się prawidłowej i bezpiecznej techniki.

Dodaj komentarz

BĄDŹ NA
BIEŻĄCO

Może Ci się również spodobać ZOBACZ
Polecamy

Tanie pokoje i kwatery Wojciechówka

Zakopane Pokoje i Kwatery Wojciechówka zapraszają państwa na tanie...

Rozkład Jazdy Zakopane – Kraków

Planujesz podróż z dworca autobusowego w Zakopanem do Krakowa?...
X